Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
В період з 07 по 18 жовтня 2019 року в приміщенні Котелевського районного суду Полтавської області проведено анонімне анкетне опитування громадян – відвідувачів суду.
За основу було взято рамкову систему оцінювання роботи суду (стандарти, критерії, показники та методи), розроблені програмою USAID «Справедливе правосуддя».
З метою інформування громадськості про заплановане опитування громадян, 02 жовтня 2019 року розміщено відповідне оголошення на офіційній веб-сторінці суду та інформаційному стенді у приміщенні суду.
Даний захід проводиться з 2012 року та є досить корисним. Його мета полягає у досягненні належного рівня відповідності суспільним очікуванням щодо ефективності та якості судових послуг та задоволеності роботою суду громадян.
Під час опитування всім відвідувачам суду пропонувалося заповнити анкети, які затверджено рішенням РСУ №5 від 05.02.2016 року (додаток 6). Необхідно підкреслити, що не дивлячись на анонімність анкет, громадяни досить неактивно приймають участь у подібних заходах.
У ході реалізації опитування зібрана та проаналізована інформація за такими параметрами як доступність суду, зручність та комфортність перебування в приміщенні суду, повнота та ясність судової інформації, якість роботи працівників апарату суду і суддів, дотримання термінів судового розгляду та інше.
Аналіз результатів опитування громадян – відвідувачів суду показав наступні результати.
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РЕСПОНДЕНТА
В опитуванні взяли участь лише 7 осіб, з яких 5 – жінки. Анкети заповнено відвідувачами суду у паперовому вигляді, 3 – за участю інтерв’юерів. На електронну та поштову адреси суду анкети не надходили.
Серед осіб, які прийняли участь в опитуванні, переважають люди з вищою освітою – 71% (з них, 1 учасник опитування вказав про наявність у нього вищої юридичної освіти) та 2 особи (29%) із середньою або неповною середньою освітою.
Переважну більшість (57%) серед респондентів становили особи віком від 40 до 59 років та лише 1 особа віком від 18 до 25 років.
71% учасників опитування проживають в смт. Котельва, де знаходиться приміщення суду, решта – в іншому населеному пункті.
Всі респонденти (100%) відмітили, що представляють у суді особисто себе. 5 громадян (71%) перебували в суді вперше, решта – брали участь в судових засіданнях більше 6 разів. Основна частина відвідувачів (71%) – учасники цивільного процесу, однакова кількість відвідувачів зазначили, що є учасником кримінального процесу (1 особа) та брав участь при розгляді справи про адміністративні правопорушення (1 респондент).
Під час опитування громадяни визначили ступінь їхньої обізнаності з роботою суду та суддів в цілому наступним чином:
1 респондент не надав відповіді на запитання.
ОСНОВАНА ЧАСТИНА ОЦІНЮВАННЯ ЗА ВИМІРАМИ ЯКОСТІ
За наслідками опрацювання анкет було виявлено, що 86% опитаних громадян оцінили якість роботи Котелевського районного суду Полтавської області на «добре» або «відмінно», 1 відвідувач скористався правом не відповідати на це запитання.
За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,6 бали.
Такий показник, як територіальна доступність суду, загалом не залежить від поточної діяльності суду, однак він має суттєве значення у формуванні загальної оцінки. 6 опитаних осіб зазначили, що у них не виникало проблем з пошуком місцезнаходження суду, можливістю безперешкодно та легко до нього дістатися, 1 відвідувач не надав відповіді на запитання.
На думку більшості відвідувачів (71%), біля будівлі суду зручно паркувати автомобіль і для цього достатньо паркувальних місць.
Якщо відвідувачам суду доводилося телефонувати до суду для отримання потрібної інформації, 71% респондентів визначилися з тим, що їм завжди вдавалося додзвонитися та отримати інформацію, решта громадян (2 особи) не визначилися з відповіддю на це запитання.
Щодо графіку роботи канцелярії суду, відвідувачі суду, які прийняли участь в анкетуванні, цілком задоволенні встановленим графіком. Так, 86% респондентів вчасно та безперешкодно вирішували свої питання у суді завдяки зручному графіку роботи канцелярії суду та лише 1 особа не змогла визначитися, у зв’язку з чим їй важко було відповісти на це запитання.
Оцінку якості приміщенню суду опитуванні відвідувачі надали «добру». Так, 5 респондентів з 7 опитаних осіб цілком задоволенні достатністю зручних місць для очікування судових засідань, оформлення документів, підготовки до засідання; чистоти та прибраності приміщення суду та його освітлення. Разом з тим, 29% опитуваних оцінили на «3» вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) та якість прибирання в приміщенні Будинку правосуддя.
Щодо питання про зручність розташування та наповнення інформаційних стендів – 86% відвідувачів суду, які прийняли участь у анкетуванні, задоволені висвітленням інформації на стендах, вважають її кількість достатньою та зручною для використання. Водночас варто відмітити, що 2 респонденти недостатньо задоволені рівнем наявності інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань та інших приміщень.
Майже половина опитуваних громадян не користуються веб-сторінкою суду в мережі Інтернет.
Сприйняття роботи працівників апарату суду
Під час опитування респонденти досить високо оцінили професіоналізм працівників апарату суду (середній бал 5). Щодо відношення працівників апарату суду до відвідувачів, 100% респондентів дали позитивні оцінки їх старанності та відмітили, що працівники апарату суду ставляться до відвідувачів доброзичливо, з повагою та бажанням допомогти.
86% респондентів відповіли, що працівники суду однаково ставляться до всіх відвідувачів, незалежно від їх соціального статусу. І лише 1 особа не визначилась з відповіддю.
Дотримання термінів судового розгляду та сприйняття роботи судді
Слід зазначити, що 100% респондентів позитивно відповіли на запитання «Чи вчасно (відповідно до графіку) розпочалося останнє засідання по Вашій справі?».
Що стосується дотримання термінів судового розгляду, 5 громадян з 7 опитаних вважають обґрунтованими затримки/перенесення слухань у розгляді справи, 1 респондент вважає причини затримки або перенесення слухання не завжди обґрунтовними, 1 особа не визначилась з відповіддю.
100% опитаних громадян відповіли, що при призначенні дня та часу наступного засідання судді завжди враховують побажання учасників процесу щодо дати призначення. Також, 100% респондентів засвідчили, що їм вчасно надходила повістка про розгляд справи.
Досить високо оцінили відвідувачі дотримання суддями загальної етичної вимоги ставитися з повагою до учасників процесу, що є одним із ключових елементів Кодексу суддівської етики.
100% громадян засвідчили, що судді ставляться доброзичливо, ввічливо та коректно до відвідувачів суду.
Також 100% опитаних громадян задоволені підготовкою судді до розгляду справи та вважають, що судді надають можливість сторонам обґрунтовувати свою позицію.
72% респондентів визначили наявність компоненту «неупередженість та незалежність судді» у розгляді їхньої справи, 1 особа вказала на можливість існування «зовнішнього тиску» на суддю та 1 респондент не надав оцінки.
Майже половина респондентів на час проведення опитування вже отримала рішення по справі та з них 100 % громадян відзначили про своєчасність отримання повного тексту рішення.
Щодо змісту судового рішення, слід зазначити, що на думку більшості респондентів (67%) він викладений доступною, зрозумілою мовою, решта (1 особа) має протилежну думку. Водночас 100% осіб, які отримали рішення суду, не збираються його оскаржувати.
Зміни та рекомендації, які наданні респондентами щодо підвищення та покращення якості роботи суду
Одним із завдань опитування було визначення рейтингу важливості окремих вимірів роботи суду, які слід покращувати в першу чергу.
Отже, відвідувачі визначились та з 6 вимірів якості відмітили найбільш важливий (1 місце) - «Повнота та якість інформації», а останнє місце в рейтингу посідає вимір - «Якість роботи працівників апарату суду».
Щодо питання стосовно конкретних змін, які необхідні для покращення роботи цього суду сьогодні (було запропоновано додатково вписати на лінійованих полях анкети), тільки 1 відвідувач зауважив щодо неохідності створення більш зручного доступу людей з обмеженими можливостями до другого поверху приміщення суду, решта опитаних – не визначились з відповіддю.
На додаткове запитання, яким було Ваше враження від візиту до суду сьогодні, порівняно з Вашими очікуваннями, 57% від загальної кількості респондентів, які приймали участь в анкетуванні зазначили, що «кращі, ніж очікував», друга частина респондентів зазначила відповідь «відповідають очікуванням».
На два останніх додаткових запитання (№57, №58), чи змінилась якість роботи суду загалом; чи відчули Ви певні зміни в організації роботи цього суду після запровадження автоматизованої системи діловодства – більша половина респондентів (57%), яка відповіла на ці питання вказали, що значно покращилась діяльність суду та відзначили позитивні зміни в організації роботи суду після запровадження автоматизованої системи; решта (43%) – скористалися правом не відповідати на ці запитання.
Підводячи підсумки проведеного анкетування, можна зазначити, що в цілому громадяни задоволені організацією роботи Котелевського районного суду та ставленням суддів і працівників апарату до відвідувачів.
Водночас, не дивлячись на високу позитивну оцінку громадян щодо якості функціонування суду, отримані показники анкетування, пропозиції та побажання щодо покращення його роботи будуть враховані для досягнення позитивних змін у суді.
Дякуємо за участь в опитуванні, для нас Ваша думка є дуже важливою!
Відповідальна особа за співпрацю із ЗМІ