flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи суду по розгляду звернень громадян

Аналіз стану роботи

Котелевського  районного суду Полтавської області

по розгляду звернень громадян за 2022 рік

    Робота із зверненнями громадян в Котелевському районного суді Полтавської області здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України № 109/2008 від 07.02.2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

    Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться в суді з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях   громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності,  в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348, із змінами та доповненнями (далі - Інструкція).

    Ведення роботи зі зверненнями громадян у суді (облік та проведення аналізу роботи суду з розгляду звернень громадян, підготовка проектів відповідей на звернення, які надходять на адресу суду) покладено на керівника апарату. Письмові звернення, що надходять до суду реєструються в день їх надходження за допомогою автоматизованої системи документообігу, а також у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян (н.с. 02-04/2022). В суді дотримується порядок формування справ за зверненнями громадян, визначений Інструкцією.

    Протягом 2022 року на розгляд Котелевського районного суду Полтавської області надійшло 19 письмових звернень громадян, які подавалися особисто (2 звернення) та надходили електронною поштою - 17 (з них 16 громадян скористалися електронною формою звернень громадян за допомогою функціоналу «Звернення громадян», який створено та функціонує на офіційній вебсторінці суду вебпорталу «Судова влада України»). Із загальної кількості звернень: 18 – заяв, 1 – скарга. Пропозицій не надходило.

    Кількісний показник звернень громадян, які надійшли протягом 2022 року у порівнянні з показниками звітного періоду 2021 року, збільшився майже в чотири рази (у минулому звітному періоді на розгляд Котелевського районного суду надійшло 5 звернень).

    Збільшення звернень порівняно з 2021 роком пояснюється тим, що у зв’язку з повномасштабною російською агресією проти України та враховуючи неможливість здійснювати правосуддя під час воєнного стану було змінено територіальну підсудність судових справ двох районних судів Харківської області - Борівського і Дергачівського та визначено їх підсудність Котелевському районному суду Полтавської області, якому передано для розгляду близько 850 справ, що перебували у вищевказаних судах.

    Тому, найактуальніші питання, з якими зверталися громадяни, стосувались отримання інформації щодо розгляду справ саме Борівського та Дергачівського районних судів, територіальну підсудність яких було змінено, а саме:

- про рух справи (повідомити чи передано матеріали справи та результати розгляду) - 8 заяв;

- про надіслання копії судового рішення – 5 заяв.

Мали місце також звернення:

- щодо доступу громадян до правосуддя та захисту порушених прав – 4 заяви;

- з приводу роз’яснення порядку сплати штрафу за постановою про адміністративне правопорушення – 1 заява. 

    Під час вивчення питання, що порушувалось у скарзі щодо неналежної якості відеоконференцзв’язку під час судового засідання та можливості обирати зали судових засідань для проведення відеоконференції, було встановлено, що факти, викладені у скарзі не підтвердились -  будь-якого порушення прав скаржника не виявлено.

    За результатами розгляду звернень, громадянам надано обґрунтовані та вичерпні відповіді у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян». Станом на 01.01.2023 року нерозглянутих пропозицій, заяв та скарг немає.

   Важливим заходом реалізації конституційного права громадян на звернення є особистий прийом громадян.

    Особистий  прийом  громадян у суді здійснюється керівництвом суду відповідно до Правил прийому громадян у Котелевському районному суді  Полтавської області, затверджених наказом голови суду від 16.09.2011 №18-од/с. Графік прийому громадян, затверджений наказом голови суду №04-од/с від 05 травня 2020 року, розміщено на дошці оголошень суду поряд з іншою необхідною для відвідувачів суду довідковою інформацією та на вебсторінці суду офіційного вебпорталу Судова влада України.

    Водночас, у зв’язку з впровадженням в Україні правового режиму воєнного стану реалізація та забезпечення права на особистий прийом має свої особливості, що зумовлені застосуванням заходів визначених у ст. 8 Закону України № 389-VIII “Про правовий режим воєнного стану”. Тому, враховуючи ситуацію, з метою забезпечення безпеки працівників та відвідувачів суду,  громадянам рекомендовано звертатися до суду за допомогою альтернативних засобів зв’язку та утриматися від відвідування приміщення суду. Це зумовило щоденне надходження до суду близько 10-15 звернень громадян в телефонному режимі, відповіді на які оперативно надавалися працівниками апарату суду та керівництвом. Здебільшого вони стосувалися інформації щодо руху справ, отримання копій документів та виконавчих листів, режиму роботи суду тощо. Скарги щодо відповідей на телефонні звернення до Котелевського районного суду не надходили.

    Отже, результати проведеного аналізу свідчать про те, що в Котелевському районному суді Полтавської області  робота по розгляду звернень громадян ведеться на належному рівні. Роз’яснення на звернення надавались громадянам без порушення строків їх розгляду, надання необґрунтованих або неповних відповідей працівниками суду не допускалося. Узагальнюючи зміст поданих звернень громадян, можна зробити висновок про відсутність суттєвих зауважень до роботи суду, а більшість відповідей на звернення носять інформаційний характер.