flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ПІДСУМКИ АНКЕТУВАННЯ ВІДВІДУВАЧІВ СУДУ

19 жовтня 2018, 14:26

В  період з 10 по 14 вересня 2018 року в приміщенні Котелевського районного суду Полтавської області проведено анонімне анкетне опитування громадян – відвідувачів суду.

За основу було взято рамкову систему оцінювання роботи суду (стандарти, критерії, показники та методи), розроблені програмою USAID «Справедливе правосуддя».

 З метою інформування громадськості про заплановане опитування громадян, 05 вересня 2018 року розміщено відповідне оголошення  на офіційній веб-сторінці суду та інформаційному стенді у приміщенні суду.

Під час опитування всім відвідувачам суду пропонувалося заповнити анонімні анкети, затвердженого рішенням РСУ №5 від 05.02.2016 року зразка (додаток 6).

Необхідно підкреслити, що даний захід проводиться з 2012 року та є досить корисним. Його мета полягає у досягненні належного рівня відповідності суспільним очікуванням щодо ефективності та якості судових послуг та задоволеності роботою суду громадян.

У ході реалізації опитування зібрана та проаналізована інформація за такими параметрами як доступність суду, зручність та комфортність перебування в приміщенні суду, повнота та ясність судової інформації, якість роботи працівників апарату суду і суддів, дотримання термінів судового розгляду та інше.

Аналіз результатів опитування громадян – відвідувачів суду показав наступні результати.

 ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РЕСПОНДЕНТА

 Всього в опитуванні взяли участь 13 осіб (7 жінок та 6 чоловіків). Анкети заповнено у паперовому вигляді особисто відвідувачами суду без участі інтерв’юерів. На електронну та поштову адреси суду анкети не надходили.

Серед осіб, які прийняли участь в опитуванні, переважають люди з вищою освітою ­– 77% (з них, 31% учасників опитування вказали про наявність у них вищої юридичної освіти) та 23% із середньою або неповною середньою освітою.

Переважну більшість (69%) серед респондентів становили особи віком  від 26 до 39 років та лише 2 особи – пенсіонери (віком від 60 років і старше). .

62% учасників опитування проживають в смт. Котельва, де знаходиться приміщення суду, решта – в іншому населеному пункті.

Переважна більшість респондентів (62%) відмітили, що представляють у суді особисто себе, решта – іншу особу. 30% громадян перебували в суді вперше, така ж кількість опитуваних вказали, що були учасниками судового процесу більше 2 разів, 38% осіб брали участь в судових засіданнях більше 6 разів. Основна частина відвідувачів (69%) – учасники цивільного процесу, майже однакова кількість відвідувачів зазначили, що є учасниками кримінального (3 особи) та адміністративного процесу (2 особи), і лише 1 особа брала участь при розгляді справи про адміністративні правопорушення.

 Під час опитування громадяни визначили ступінь їхньої обізнаності з роботою суду та суддів в цілому наступним чином:

  • «цілком обізнаний» - 46%;
  • «загалом обізнаний» - 38%;
  • «майже не обізнаний» - 15%;
  • «зовсім не обізнаний» - 0%.

  ОСНОВАНА ЧАСТИНА ОЦІНЮВАННЯ ЗА ВИМІРАМИ ЯКОСТІ

 За  наслідками  опрацювання анкет  було виявлено, що всі опитані громадяни (100%) оцінили якість роботи Котелевського районного суду Полтавської області на «відмінно».

За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 5 балів.

 Такий показник, як територіальна доступність суду, загалом не залежить від поточної діяльності суду, однак він має суттєве значення у формуванні загальної оцінки. 100% опитаних зазначили, що у них не виникало проблем з пошуком місцезнаходження суду, можливістю безперешкодно та легко до нього дістатися.

На думку більшості відвідувачів (54%), біля будівлі суду зручно паркувати автомобіль і для цього достатньо паркувальних місць.

69% відвідувачів суду високо оцінили доступ до приміщення Котелевського районного суду для людей з обмеженими можливостями, 8% громадян мають протилежну думку.

Якщо відвідувачам суду доводилося телефонувати до суду для отримання потрібної інформації,  77% респондентів визначилися з тим, що їм завжди вдавалося додзвонитися та отримати інформацію, не вдалось отримати інформацію по телефону лише 1 особі. Слід зазначити, що 8% громадян не надали відповіді на це запитання.

 Щодо графіку роботи канцелярії суду, відвідувачі суду, які прийняли участь в анкетуванні, цілком задоволенні встановленим графіком. Так, 77% респондентів вчасно та безперешкодно вирішували свої питання у суді завдяки зручному графіку роботи канцелярії суду та 3 особи поставили оцінку «3».

 За результатами дослідження, відвідувачі високо оцінили зручність та комфортність перебування в суді. Так, 11 респондентів з 13 опитаних осіб цілком задоволенні достатністю зручних місць для очікування судових засідань, оформлення документів, підготовки до засідання; чистоти та прибраності приміщення суду та його освітлення.

 Щодо питання повноти, ясності та доступності інформації – 92% відвідувачів суду, які прийняли участь у анкетуванні, задоволені висвітленням інформації на стендах, вважають її кількість достатньою та зручною для використання. Але слід зауважити, що більше половини опитуваних громадян (54%) зазначили, що не користуються веб-сторінкою суду в Інтернеті (і це в основному люди середнього віку, які мають вищу освіту). 

 Сприйняття роботи працівників апарату суду

 Під час опитування респонденти досить високо оцінили професіоналізм працівників апарату суду (середній бал 4,7). Щодо відношення працівників апарату суду до відвідувачів, 92% респондентів дали позитивні оцінки їх старанності та відмітили, що працівники апарату суду ставляться до відвідувачів доброзичливо, з повагою та бажанням допомогти.

85% респондентів відповіли, що працівники суду однаково ставляться до всіх відвідувачів, незалежно від їх соціального статусу. І лише 2 особи вважають, що існує певна диференціація у відношенні.

 Дотримання термінів судового розгляду та сприйняття роботи судді

 Що стосується дотримання термінів судового розгляду, 100% респонденти вважають обґрунтованими затримки/перенесення слухань у розгляді справи.

85% опитаних громадян відповіли, що при призначенні дня та часу наступного засідання судді завжди враховують побажання учасників процесу щодо дати призначення. 92% засвідчили, що їм вчасно надходила повістка про розгляд справи.

Також, слід зазначити, що 100% респондентів позитивно відповіли на запитання «Чи вчасно (відповідно до графіку) розпочалося останнє засідання по Вашій справі?».

 Досить високо оцінили відвідувачі дотримання суддями загальної етичної вимоги ставитися з повагою до учасників процесу, що є одним із

ключових елементів Кодексу суддівської етики.

85% громадян засвідчили, що судді ставляться доброзичливо, ввічливо та коректно до відвідувачів суду. Лише 1 респондент надав негативну оцінку.

 Також, значна частина опитаних громадян (92%) задоволені  підготовкою судді до розгляду справи та вважають, що судді надають можливість сторонам обґрунтовувати свою позицію. Решта (1 особа) відзначають, що суддя посередньо підготувався до справи і більш-менш розбирається в ній.

Майже 77% респондентів визначили наявність компоненту «неупередженість та незалежність судді» у розгляді їхньої справи, 3 особи вказали на можливість існування «зовнішнього тиску» на суддю.

 100% громадян відзначили своєчасність отримання повного тексту рішення по їхній справі.

 Зміни та рекомендації, які наданні респондентами щодо підвищення та покращення якості роботи суду

 Одним із завдань опитування було визначення рейтингу важливості окремих вимірів роботи суду, які слід покращувати в першу чергу.

Отже, відвідувачі визначились та з 6 вимірів якості надають найбільш важливий вимір (1 місце) «якості роботи судді», а найменш важливий вимір якості (6 місце)  - «доступність суду для відвідувачів».

 Щодо питання стосовно конкретних змін, які необхідні для покращення роботи цього суду сьогодні (було запропоновано додатково вписати на лінійованих полях анкети), тільки 1 відвідувач зауважив: «необхідно розширення штату суддів» 92% опитаних – не визначились з відповіддю.

 На додаткове запитання, яким було Ваше враження від візиту до суду сьогодні, порівняно з Вашими очікуваннями, певна кількість респондентів, яка відповіла на це питання, зазначила, що «кращі, ніж очікував» (62% від загальної кількості респондентів, які приймали участь в анкетуванні), друга частина респондентів зазначила відповідь «відповідають очікуванням».

 На два останніх додаткових запитання (№57, №58), чи змінилась якість роботи суду загалом; чи відчули Ви певні зміни в організації роботи цього суду після запровадження автоматизованої системи діловодства, –  46% респондентів з тих, хто виявив бажання відповісти на додаткові запитання, зазначили, що значно покращилась діяльність суду (покращилась несуттєво – 23%, залишилась без змін – 8%) та 69% відзначили позитивні зміни в організації роботи суду після запровадження автоматизованої системи; 23% не визначились з відповіддю.

  Підводячи підсумки проведеного анкетування, можна зазначити, що в цілому громадяни задоволені організацією роботи Котелевського районного суду та ставленням суддів і працівників апарату до відвідувачів.

Водночас, не дивлячись на високу позитивну оцінку громадян щодо якості функціонування суду, отримані показники анкетування, пропозиції та побажання щодо покращення його роботи будуть враховані для досягнення позитивних змін у суді.

 Дякуємо за участь в опитуванні, для нас Ваша думка є дуже важливою!

 Відповідальна особа за співпрацю із ЗМІ