flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи суду по розгляду звернень громадян

Аналіз стану роботи

Котелевського  районного суду Полтавської області

по розгляду звернень громадян за ІІ півріччя 2024 року

Робота із зверненнями громадян в Котелевському районного суді Полтавської області здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України № 109/2008 від 07.02.2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться в суді з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях   громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності,  в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348, із змінами та доповненнями (далі - Інструкція).

Ведення роботи зі зверненнями громадян у суді (облік та проведення аналізу роботи суду з розгляду звернень громадян, підготовка проектів відповідей на звернення, які надходять на адресу суду) покладено на помічника голови суду Правдюк М.О. Письмові звернення, що надходять до суду реєструються в день їх надходження за допомогою автоматизованої системи документообігу, а також у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян (н.с. 02-06/2024). В суді дотримується порядок формування справ за зверненнями громадян, визначений Інструкцією.

Протягом ІІ півріччя 2024 року на розгляд Котелевського районного суду Полтавської області надійшло 11 письмових звернень громадян, з яких 10 звернень подавалось особисто, 1 надійшло електронною поштою.  Із загальної кількості звернень: 10 – заяв, 1 –пропозиція. Скарг не надходило.

Найактуальніші питання, з якими зверталися громадяни, стосувались отримання інформації щодо можливого оскарження розпоряджень голови суду та з приводу можливості проведення судового засідання в режимі відеоконференції.

Мали місце також звернення:

- щодо видачі копії рішення збори суддів, витягу з наказу про здійснення повноважень голови суду Мальцевим С.О.

- з проханням скасувати розпорядження голови суду про направлення справи до іншого суду.

Пропозиція стосувалася щодо застосування правової позиції з питання звуження обсягу прав працівників у часі звернення до суду щодо вирішення трудового спору, у тому числі стягнення недоплаченої заробітної плати

За результатами розгляду звернень, громадянам надано обґрунтовані та вичерпні відповіді у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».

Станом на 31.12.2024 року нерозглянутих пропозицій, заяв та скарг немає.

Важливим заходом реалізації конституційного права громадян на звернення є особистий прийом громадян.

Особистий  прийом  громадян у суді здійснюється керівництвом суду відповідно до Правил прийому громадян у Котелевському районному суді  Полтавської області, затверджених наказом голови суду від 16.09.2011 № 18-од/с. Графік прийому громадян, затверджений наказом голови суду № 18-од/с від 18 вересня 2024 року, розміщено на дошці оголошень суду поряд з іншою необхідною для відвідувачів суду довідковою інформацією та на вебсторінці суду офіційного вебпорталу Судова влада України.

Водночас, у зв’язку з впровадженням в Україні правового режиму воєнного стану реалізація та забезпечення права на особистий прийом має свої особливості, що зумовлені застосуванням заходів визначених у ст. 8 Закону України № 389-VIII “Про правовий режим воєнного стану”. Тому, враховуючи ситуацію, з метою забезпечення безпеки працівників та відвідувачів суду, громадянам рекомендовано звертатися до суду за допомогою альтернативних засобів зв’язку та утриматися від відвідування приміщення суду. Це зумовило щоденне надходження до суду близько 10 звернень громадян в телефонному режимі, відповіді на які оперативно надавалися працівниками апарату суду та керівництвом. Здебільшого вони стосувалися інформації щодо руху справ, отримання копій документів та виконавчих листів, режиму роботи суду тощо. Скарги щодо відповідей на телефонні звернення до Котелевського районного суду не надходили.

Отже, результати проведеного аналізу свідчать про те, що в Котелевському районному суді Полтавської області  робота по розгляду звернень громадян ведеться на належному рівні. Роз’яснення на звернення надавались громадянам без порушення строків їх розгляду, надання необґрунтованих або неповних відповідей працівниками суду не допускалося.

 

Аналіз стану роботи

Котелевського  районного суду Полтавської області

по розгляду звернень громадян за І півріччя 2024 року

Робота із зверненнями громадян в Котелевському районного суді Полтавської області здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України № 109/2008 від 07.02.2008 року «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться в суді з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях   громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності,  в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348, із змінами та доповненнями (далі - Інструкція).

Ведення роботи зі зверненнями громадян у суді (облік та проведення аналізу роботи суду з розгляду звернень громадян, підготовка проектів відповідей на звернення, які надходять на адресу суду) покладено на помічника голови суду Правдюк М.О. Письмові звернення, що надходять до суду реєструються в день їх надходження за допомогою автоматизованої системи документообігу, а також у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян (н.с. 02-04/2024). В суді дотримується порядок формування справ за зверненнями громадян, визначений Інструкцією.

Протягом І півріччя 2024 року на розгляд Котелевського районного суду Полтавської області надійшло 15 письмових звернень громадян, з яких 13 звернень подавалось особисто, 2 надійшло поштою. Всі подані звернення у вигляді заяв. Пропозицій і скарг не надходило.

Найактуальніші питання, з якими зверталися громадяни, стосувались отримання інформації про рух (розгляд) справ, видачі та роз’яснення процесуальних документів, щодо роботи АСДС (отримання SMS-повідомлень в додатку Viber) та з приводу можливості проведення судового засідання в режимі відеоконференції.

Мали місце також звернення:

- з наказом до голови суду щодо звільнення судді Шолудько А.В.;

- з проханням скасувати розпорядження голови суду про направлення справи до іншого суду.

За результатами розгляду звернень, громадянам надано обґрунтовані та вичерпні відповіді у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян».

Станом на 01.07.2024 року нерозглянутих пропозицій, заяв та скарг немає.

Важливим заходом реалізації конституційного права громадян на звернення є особистий прийом громадян.

Особистий  прийом  громадян у суді здійснюється керівництвом суду відповідно до Правил прийому громадян у Котелевському районному суді  Полтавської області, затверджених наказом голови суду від 16.09.2011 № 18-од/с. Графік прийому громадян, затверджений наказом голови суду № 06-од/с від 29 травня 2024 року, розміщено на дошці оголошень суду поряд з іншою необхідною для відвідувачів суду довідковою інформацією та на вебсторінці суду офіційного вебпорталу Судова влада України.

Водночас, у зв’язку з впровадженням в Україні правового режиму воєнного стану реалізація та забезпечення права на особистий прийом має свої особливості, що зумовлені застосуванням заходів визначених у ст. 8 Закону України № 389-VIII “Про правовий режим воєнного стану”. Тому, враховуючи ситуацію, з метою забезпечення безпеки працівників та відвідувачів суду, громадянам рекомендовано звертатися до суду за допомогою альтернативних засобів зв’язку та утриматися від відвідування приміщення суду. Це зумовило щоденне надходження до суду близько 10-15 звернень громадян в телефонному режимі, відповіді на які оперативно надавалися працівниками апарату суду та керівництвом. Здебільшого вони стосувалися інформації щодо руху справ, отримання копій документів та виконавчих листів, режиму роботи суду тощо. Скарги щодо відповідей на телефонні звернення до Котелевського районного суду не надходили.

Отже, результати проведеного аналізу свідчать про те, що в Котелевському районному суді Полтавської області  робота по розгляду звернень громадян ведеться на належному рівні. Роз’яснення на звернення надавались громадянам без порушення строків їх розгляду, надання необґрунтованих або неповних відповідей працівниками суду не допускалося.